Hogyan kerül a villanyszámla legegyszerűbben a nevemre?

Hogyan kerül a villanyszámla legegyszerűbben a nevemre?
2020.04.10.

Ha egy ingatlanban tulajdonoscsere történik, azt 15 napon belül jelezni kell a szolgáltatónak. Ugyan ez a határidő akkor is, ha más jogcímen szeretnénk kérvényezni villanyóra átadást, például albérlők vagyunk, vagy hagyatéki eljárás eredményeképpen lettünk az ingatlan rezsifizetésében érintettek.

Ingatlanvásárláskor az adásvételi szerződés aláírásával és a kulcsátadással még korán sem zártuk le az átvételi folyamatot. A közműveket a saját nevünkre kell íratni, tehát le kell szerződnünk az egyes szolgáltatókkal. Ez akár új albérletbe költözéskor is érinthet minket, mert sok helyen a tulajdonosok jobbnak érzik, ha a bérlő nevére íratják át a számlákat. Főleg az áram esetén egészen bonyolult a folyamat, hiszen nem csak arra lehet szükségünk, hogy a nevünkre kerüljön a számla, de sok esetben át kell tenni az órát, vagy éppen egy felújítás idejéig extra áramigényünk is felléphet.

De hogyan kell ezeket elintézni?

Nos, ebben próbálunk most egy kis segítséget nyújtani az érintetteknek.

Mit kell tennünk, hogy a nevünkre kerüljön

Ha egy ingatlanban tulajdonoscsere történik, azt 15 napon belül jelezni kell a szolgáltatónak. Ugyan ez a határidő akkor is, ha más jogcímen szeretnénk kérvényezni villanyóra átadást, például albérlők vagyunk, vagy hagyatéki eljárás eredményeképpen lettünk az ingatlan rezsifizetésében érintettek.

Az igényléskor igazolnunk kell az átvételi szándék jogcímét, 30 napnál nem régebbi dokumentummal. Ez a dokumentum tulajdonosváltás esetén a tulajdoni lap, albérlő esetén a bérleti szerződés, örökös esetén pedig a hagyatéki átadó végzés. Magánszemélyek szerződéskötése esetén igazolni kell a személyi azonosságot, míg cégszerű szerződéskötéskor szükség lesz egy 30 napnál nem régebbi cégkivonatra vagy alapító okiratra és aláírási címpéldányra. Ha az ingatlan tulajdonosa nem egyezik meg a kérelmezővel, (albérlő esetén mindig, de lehet az ingatlannak több tulajdonosa) a kérelem benyújtásakor a tulajdonos(ok)nak írásban kell hozzájárulniuk a szerződéskötéshez, valamint az átadás-átvételi jegyzőkönyvre is szükség lesz, ami tartalmazza a birtokba adáskori mérőóraállást.

Nagyon fontos, hogy kérelmet csak az adott szolgáltató által biztosított kérvényező űrlap kitöltésével lehet elindítani. Hiába küldjük meg az adatokat a szolgáltató számára, még ha meg is írjuk nekik pontosan szándékunkat, önmagában a hivatalos űrlap kitöltése nélkül üzenetünk nem számít hivatalosan elindított kérvényezésnek. Hiánypótlásra fognak felszólítani, ha rögtön nem mellékeljük a hivatalos űrlapot, ami időben meglehetősen elnyújthatja a folyamatot. Az űrlapokat a területileg illetékes szolgáltató honlapjáról lehet letölteni, vagy személyesen, kirendeltségeiken kikérni. A kérvény beadására pedig személyesen bármelyik műszaki ügyintézésre feljogosított ügyfél-szolgálati irodában lehetőség van, visszaküldhető levélben, faxon, valamint elektronikus formában, e-mailben.

Plusz teendők, extra igények

Ha az átvétel mellet egyéb igényeink is felmerülnek, mint például a teljesítménybővítés, ideiglenes áramvételezés vagy a mérőóra áthelyezése, akkor a kérelem mellé az erre a célra rendszeresített igénylőlapot is kitöltve mellékelni kell. Ha pedig helyettünk valaki más intézi el a kérelmezést, egy két tanú által hitelesített meghatalmazást is bele kell tennünk a paksamétába. Az igénybejelentés után a szolgáltató elkészíti az úgynevezett MGT tanulmányt (műszaki- és gazdasági feltételeket tartalmazó tájékoztató), melyet a kérelmezőnek minden esetben a kérelem benyújtásától számított 3 hónapon belül áll módjában elfogadni. Az elfogadás után 1 éves időtartam áll a szerződéskötés megtörténéséhez mind két fél rendelkezésére. Amennyiben az MGT meghatároz olyan feladatot, amelyet a kérelmezőnek kell a későbbiekben megvalósítani, úgy arra minősített, a szolgáltató által regisztrált szerelő/vállalkozó megbízása ajánlott.

A bürokrácia malmai lassan őrölnek kis országunkban, és manapság még nehezebb a kérelmekkel zöld-ágra vergődni, főleg azoknak, akik nem boldogulnak túl jól az online térben. A Rusrielt Hungary csapata teljeskörű ügyintézéssel vállalja ingatlanok szakértői értékestését, így az ilyen jellegű problémák megoldásában is hatékonyan tudunk segíteni. Ne pazarolja idejét hivatali ügyintézésre, ne próbálja a bonyolult folyamatok és elvárások értelmét megfejteni, bízza ránk a feladatot, és mi anélkül intézünk el mindent, hogy Önnek ez a feltétlenül szükségesnél több idejébe és energiájába kerülne.

Keressen minket bizalommal elérhetőségeinken:

+36 30 442 3586

info.rusrielt@gmail.com

Facebook: https://www.facebook.com/rusrielthungary/

blog kep rusrielt ingatlankozvetites

Vissza
Amennyiben az oldal működésével kapcsolatosan elírást, vagy hibát szeretne bejelenteni, kérjük kattintson ide ide kattintva>>>.
Kapcsolat

info@rusrielthungary.hu

Budapest

Kövessen minket